Juba üle 30 aasta toodetud Suzuki Vitara on nüüd saadaval täishübriidina. See muudab sõitmise veelgi ökonoomsemaks, eriti linnaliikluses.
Vitara standardvarustuses on mitmed Suzuki Safety Supporti turvavarustuse funktsioonid, sealhulgas kahe anduriga pidurdussüsteem ja liiklusmärkide tuvastamise funktsioon. Kaasa tuleb ka sind ühenduses hoidev süsteem Display Audio ning nelikvedu AllGrip, mis tagab kontrolli, olenemata sellest, kas sõidad vihmas, lumes või raskel maastikul. Vitaral on kõik, mida järgmiseks seikluseks looduses vajad.
Sina Eestis ilma valida ei saa – Vitara saab.
Ole valmis välisilmeks, millest kiirgub jõudu ja energiat. Vitara jõuline stiil tõmbab endale kogu tähelepanu, kuhu iganes sa sõidad. See on alati nähtaval – nii maanteid kui ka maastikke avastades. Lisa oma sõidule jõuline välimus ja ülenda meeli täissuuruses linnamaasturi siseviimistlusega.
Suzuki disaini olemus, nagu jõuline viieribiline iluvõre ja tugev stiilse kroomaktsendiga kaitseraud*, annavad Vitarale klanitud ja moodsa väljanägemise.
* Kroomaktsendiga kaitseraud ei ole saadaval GL mudelile.
Eredad LED-esituled säästavad lähitulede põledes energiat. Sinised projektorid jätavad laheda mulje. Püstised LED-päevatuled on unikaalse disainiga. Varustuses on ka udutuled nähtavuse parandamiseks kehvades ilmaoludes.
Kõikidel varustustasemetel on nüüd standardvarustuses LED-esituled ja LED-päevatuled. Eesmised udutuled on tavapärased.
Vitarasse sisenemine on kui avastaks uuenenud maailma, mis on täis esmaklassilisi materjale. Olles ruumikam kui varem, asub iga nupp, lüliti ja näidik oma loomulikul kohal. Naudi sisevarustust, millest sa ei ole kunagi nõus loobuma. Armatuurlaua pehme pealispind kindlustab esmaklassilise enesetunde.
7-tolline puuteekraan võimaldab intuitiivselt juhtida multimeedia võimalusi – valida muusikat, juhtida navigatsioonisüsteemi ning vabakäesüsteemi ja nutitelefoni ühenduvusi. Nutitelefoni ühenduvusega Display Audio ühildub eelnevalt paigaldatud Apple CarPlay, Android Auto™ ja MirrorLink™-i rakendustega. MirrorLink™ võimaldab kuvada erinevaid nutitelefoni rakendusi sõiduki puuteekraanile ja neid sõidu ajal kasutada.
7-tolline puuteekraan nutitelefoni ühenduse ja navigatsioonisüsteemiga ei ole saadaval kõikidele mudelitele. Apple CarPlay™ on Apple Inc. registreeritud kaubamärk. Android Auto™ on Google Inc. registreeritud kaubamärk. MirrorLink™ on Car Connectivity Consortium LLC registreeritud kaubamärk. MirrorLink™ on ühilduv nutitelefonidega, mille nimekirja leiad siintoodud lingilt: https://cert.mirrorlink.com/ProductListing/
Kasutajasõbralik multifunktsionaalne rool annab juhile täieliku kontrolli. Käeulatuses on raadio ja Bluetooth®-ühenduvusega nutitelefoni juhtimine. Ka kohanduva kiirushoidiku* juhtnupud on roolil, et kindlustada maksimaalne mugavus ja turvalisus.
Kohanduv kiirushoidik on standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Kaasaegne 4,2-tolline vedelkristallekraan on vallutanud näidikuteploki keskosa ja annab juhile täpset ning usaldusväärset infot sõiduki käitumisest ja toimingutest. Dünaamiline ekraan näitab kujundlikult laia valikut toimuvast, nagu näiteks valitud veoviisi ALLGRIP mudelitel, külg- ja pikikiirendust, mootori võimsust ja pöördemomenti, kiirendust ja pidurite kasutust. Lai valik võimalusi kindlustab, et sinu sõit ei saa kunagi olema igav.
* 4,2-tolline näidikuplokk on standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Lihtsalt kasutatav ja täielikult avanev panoraamkatus laseb sisse valguse ja värske välisõhu.
* Panoraam-klaaskatus on saadaval GLX+SR mudelile.
Tagaistme 60 : 40 jagamise funktsioon võimaldab pakiruumi mahtu suurendada üle 710 liitri* ning reguleeritav pakiruumi põrand tähendab, et saad väiksemaid esemeid selle alla peita; tasasest pakiruumi põrandast on kasu ka raskemate esemete laadimisel. Samuti on sinu kasutuses väiksemad panipaigad pakiruumi mõlemal poolel.
* Täishübriidi pakiruumi maht on 642 liitrit.
Suzuki Vitara on nüüd kahe mootorivalikuga. Täishübriidne Vitara 1,5 Dualjeti bensiinimootor pakub koos elektrimootoriga suurt kütusesäästu, madalaid heitkoguseid ning rohkelt võimsust (85 kW / 116 hj) ja pöördemomenti (138 Nm). Suurepärane kütusesäästlikkus on saavutatud näiteks kahe kütusepihusti paigutamisega sisselaskeklappide lähedale ning surveastme tõstmisega. Lisaks sellele on imi- ja rõhuklapi ajastus optimeeritud muutuva klapiajastuse tarvis.
Vitara liitiumioonaku talletab energiat püsival kiirusel sõites ning aeglustades või pidurdades. Hübriidsüsteemil on kaks sõidurežiimi: Standard ja Eco. Sõidurežiimis Standard aitab elektrimootor sisepõlemismootoril kiirendada ja sõidukit kiiremaks muuta. Sõidurežiim Eco rõhub kütusesäästule. Selles on rohkem elektri jõul sõitmist ja kütusesäästu saavutamiseks vähendab see gaasipedaali tundlikkust.
Kerghübriidversioonil on 1,4-liitrine Boosterjeti otsesissepritsega turbobensiinimootor, millel on küllaldaselt võimsust (95 kW / 129 hj) ja pöördemomenti (235 Nm) väga laias pöördevahemikus. Tingimustest sõltumata reageerib Boosterjeti turbo gaasipedaali survele, unustamata kütusesäästu ja madalaid heitkoguseid.
Kütusekulu vähendamiseks on kerghübriidsüsteemil mootorifunktsiooniga 48-voldine integreeritud startergeneraator (ISG). Elektrimootori võimsus on 10 kW ja pöördemoment 50 Nm. Kerghübriidsüsteemil on järgmised funktsioonid: pidurdusenergia tagastus, sisepõlemismootori abistamine, startermootori funktsioon, pöördemomendi täiendamine ja elektriline vabajooks.
Automaatkäigukast teeb sõitmise muretuks. Hübriidsüsteemi elektrimootor tagab sujuvad käiguvahetused. Kuus käiku ja optimaalsed ülekandearvud parandavad kütusesäästlikkust.
Kuuekäigulise manuaalkäigukasti ülekandearvud koos diferentsiaalülekandega tagavad parima jõudluse ja vähendavad kütusekulu miinimumini. Kerge ja täpne käigukast tagab alati nauditava sõidukogemuse.
„Sõiduk, mis saab hakkama karmidel teedel ja on suuteline sõitma kohtadesse, kuhu autod veel hiljuti ei pääsenud“. Sellest filosoofiast lähtudes töötati 1970. aastal välja esimene Suzuki nelikveoline mudel. Sellega algas Suzuki kuulsa nelikveo AllGripi ajastu. Suzuki nelikveo tehnoloogia on järjest uuenenud, pakkudes juhtidele aina suuremat sõidumõnu, naudingut ja kindlustunnet. AllGrip-nelikveoga võid laiendada oma tegevusalasid ja veelgi täiustada oma kirevat elustiili.
Vali endale sobiv nelikveo veorežiim (Auto, Sport, Snow või Lock), kasutades vajutatavat pöördlülitit keskkonsoolis. Multifunktsionaalne vedelkristallekraan näidikuteploki keskel teavitab sind valitud veorežiimist ja selle käitumisest sõidu ajal.
Vitaras on kasutusel Suzuki täiustatud eesolevate takistuste tuvastussüsteem, mis kasutab üheaegselt nii kaamerat kui ka esiklaasile paigutatud laserit. Kaamera tuvastab keskmisel kaugusel ja kaugel asuvaid objekte, nagu näiteks jalakäijad ja teemärgised, laserandur aga lähedal ja öisel ajal ees olevaid objekte.
Sõidu ajal kasutab Vitara nii kaamerat kui ka laserit, et tuvastada ja ennetada võimalikku kokkupõrget eesoleva sõiduki või jalakäijaga. Tuvastanud õnnetuse ohu, käitub sõiduk ühel järgneval viisil, sõltuvalt olukorrast.
1. Hoiatab – teavitab juhti hoiatusheliga ja hoiatusnäiduga infoekraanil.
2. Pidurdusabi – kui kokkupõrkeoht on suur ja juht vajutas järsult piduripedaalile, suurendab süsteem pidurdusjõudu.
3. Automaatne pidurdamine – kui kokkupõrke tõenäosus on veelgi suurem, pidurdab süsteem juhi eest automaatselt ise.
Nüüd standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Sõidurea vahetus kiirusel üle 15 km/h on turvalisem tänu kahele sõiduki külgedel olevale radarandurile, mis tuvastavad juhi nägemisulatusest välja jäävas alas olevaid või tagantpoolt lähenevaid sõidukeid. Sellise sõiduki tuvastamisel kuvatakse vastava poole küljepeeglis hoiatav LED-märgutuli. Kui juht siiski asub sõidurada vahetama, hakkab LED-märgutuli vilkuma ja kõlab hoiatusheli.
Nüüd standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Süsteem kasutab esikaamerat, et jälgida tee ääres olevaid liiklusmärke. Tuvastades kiirusepiirangu või möödasõidu keelu, kuvatakse liiklusmärgi kujutis infoekraanile, aidates juhil meeles pidada, millise märgi mõjualas ta sõidab. Mitme liiklusmärgi tuvastamisel kuvatakse juhile maksimaalselt 3 märki korraga.
Nüüd standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Tagurdamisel kiirusega kuni 8 km/h, näiteks väljudes parkimiskohalt, kasutab Vitara kahte külgedel asuvat andurit, mis hoiatavad juhti teistest, näiteks küljelt lähenevatest sõidukitest. Läheneva sõiduki tuvastamisel hoiatatakse juhti nii hoiatusnäiduga infoekraanil kui ka hoiatusheliga. Süsteem aitab juhil tagurdada turvalisemalt oludes, kus nähtavus on piiratud kas ühel või mõlemal küljel.
Nüüd standardvarustuses mudelitel GL+ ja GLX.
Vitara kere disain keskendub Suzuki täielikule efektiivse kontrolli tehnoloogiale (Total Effective Control Technology, TECT), mis kokkupõrke korral neelab ja hajutab löögienergiat tõhusalt.
Lae alla Suzuki Vitara omaniku käsiraamatu siit
Garantii: 3 aastat või 100 000 km