Suzuki Motor Corporation tõi Itaalias Milanos avalikkuse ette oma esimese täiselektrilise (BEV) seeriatootmismudeli eVitara. Seda hakatakse tootma 2025. aasta kevadel Suzuki Motori Gujarati tehases Indias ning selle müük algab eri regioonides, sh Euroopas, Indias ja Jaapanis, eeldatavalt 2025. aasta suvel.
eVitara aluseks on ideeauto eVX, mida esitleti 2023. aasta jaanuaris India autonäitusel Auto Expo ja sama aasta oktoobris Jaapanis toimunud näitusel Japan Mobility Show. See on Suzuki esimene üleilmselt turustatav üksnes akutoitel töötav elektrisõiduk (BEV).
Järgides emotsionaalse ja mitmekülgse kruiisiauto kontseptsiooni, ühendab eVitara omavahel edumeelsed tehnoloogiad ja jõulise disaini. Mudeli täiselektriline jõuallikas pakub kiiret reageerimist ja väledat sõitu ning elektriline nelikveosüsteem AllGrip-e tagab suurepärase suutlikkuse ka kõvakatteta teedel. eVitara on automargi esimene mudel, mis on ehitatud spetsiaalselt elektriautode jaoks välja töötatud uuele platvormile Heartect-e.
Uue mudeli kujunduse läbivaks teemaks on „High-Tech & Adventure“, mis seob elektriauto modernse välimuse ja maasturi jõulise olemuse üheks seiklushimuliseks tervikuks. Efektset välisdisaini rõhutavad suurte velgedega rattad ja pikk teljevahe, salongis püüavad aga pilke integreeritud ekraan, täiustatud sisevarustus ning toekad paneelid ja läikivmust keskkonsool, järgides samuti kõrgtehnoloogiale ja seiklusjanule keskendunud disainikeelt.
eVitara tõhus jõuajam koosneb integreeritud elektrimootori ja inverteriga eAxle-veosillast ning eriti ohutuks ja töökindlaks projekteeritud liitium-raudfosfaatakude plokist. Üheskoos tagavad need elektriautole iseloomuliku kiire paigaltvõtu ning terava kiirenduse möödasõidul nii väikestel kui ka suurtel kiirustel.
Elektriline nelikveosüsteem AllGrip-e, mis põhineb Suzuki pikaajalistel kogemustel nelikveotehnoloogia vallas, koosneb kahest sõltumatust eAxle-veosillast ees ja taga. See süsteem ei paku mitte ainult suurepärast võimsust ja suutlikkust, vaid tagab ka täpse juhitavuse ja esmaklassilise reageerimise. Lisaks võimaldab spetsiaalne Trail-režiim liikuda sujuvalt ka pehmel ja ebatasasel maastikul, pidurdades eraldi iga ratast, mis on hakanud ühel kohal ringi käima, ning kandes veojõu automaatselt üle vastasrattale (LSD-funktsioon).
Värskelt välja töötatud uus platvorm Heartect -e on loodud spetsiaalselt Suzuki täiselektriautode jaoks. Seda iseloomustab kerge konstruktsioon, mis kaitseb hästi auto kõrgepingesüsteemi, ning lühikesed ülendid, mis võimaldavad luua tõeliselt avara siseruumi. Tänu ilma põrandaaluste põiktaladeta ehitusele on tekitatud võimalikult palju ruumi akuplokile.